Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Pino-Morán, JA | |
dc.contributor.author | Rodriguez-Garridoa, P | |
dc.contributor.author | Lapierre, M | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:56:19Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:56:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/984 | |
dc.description.abstract | The aim of the article was to present a first approach to an epistemological proposal that reflects on and deals with the construction and legitimation of knowledge generated from abject, abnormal, or crippled corporealities geopolitically located in the South. It pays special attention to the sex-gender-ability system in the social and epistemological organization of knowledge. In this development, we identify a positionality and wasted wealth for regional social analysis and transformation as a result of a modern colonial order. Hence, this proposal is inscribed within the Latin American critical thought to reflect on those other of enunciation. | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.1590/S0104-12902023211010pt | |
dc.subject | Epistemology | |
dc.subject | Disability | |
dc.subject | Feminism | |
dc.subject | Interculturality | |
dc.subject | Ableism | |
dc.title | Wild, Indigenous, Lame, Invalid: Anti-ableist Epistemologies of the South | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | SAUDE E SOCIEDADE | |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0104-12902023211010pt | |
dc.citation.volume | 32 | |
dc.citation.issue | 2 | |
dc.identifier.orcid | Rodriguez-Garrrido, Pia/0000-0002-0610-4666 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.