Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Galioto, C | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:56:01Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:56:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/921 | |
dc.description.abstract | This article proposes the Incarnation as a theological principle that illuminates the educational task, especially for Christian-oriented schools. Initially, I develop keys to understanding the Incarnation as an integrating event that can help us understand education as a comprehensive phenomenon. Then, I explore implications: First, based on the symbolism of the Incarnation as act of weaving, I consider education as a set of processes that allows the emergence of the divine-human vocation; second, studying can be conceived as a tool for a comprehensive weaving of a person's true self. I discuss the validity of the implications of this perspective. | |
dc.description.sponsorship | Universidad de O'Higgins' post-doctoral programme | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.1177/20569971221098424 | |
dc.subject | incarnation | |
dc.subject | comprehensive education | |
dc.subject | school | |
dc.subject | ecumenism | |
dc.title | The incarnation and education as acts of weaving: Towards a comprehensive approach to schooling from a Christian perspective | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | INTERNATIONAL JOURNAL OF CHRISTIANITY & EDUCATION | |
dc.identifier.doi | 10.1177/20569971221098424 | |
dc.citation.volume | 27 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.identifier.orcid | Galioto, Carmelo/0000-0001-6951-8172 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.