Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Mela, J | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:55:56Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:55:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/900 | |
dc.description.abstract | This article reflects on the Azentun Photography Workshop's visual and ethnographic practices. The workshop took place in the city of Santiago de Chile, to explore the identity construction of young Mapuche people through historical and contemporary photograph readings. The teenagers created new visual representations to offer multiple meanings relating to their identity. The resultant visual documents serve as self-representations that bring out and subvert the treacherous matter of Mapuche identity. A new reading on the prevailing hegemonic perspective on the Mapuche people is proposed. | |
dc.description.sponsorship | Universidad de Barcelona(Spanish Government) | |
dc.description.sponsorship | Universidad de O'Higgins | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.1080/08949468.2020.1824974 | |
dc.title | The Azentun Photography Workshop: A Proposal for Self-Representing the Urban Mapuche Teenagers in Santiago de Chile | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | VISUAL ANTHROPOLOGY | |
dc.identifier.doi | 10.1080/08949468.2020.1824974 | |
dc.citation.volume | 33 | |
dc.citation.issue | 5 | |
dc.identifier.orcid | mela, jose/0000-0003-1192-4519 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.