Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Giaconi, V | |
dc.contributor.author | Perdomo-Díaz, J | |
dc.contributor.author | Cerda, G | |
dc.contributor.author | Saadati, F | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:55:53Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:55:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/890 | |
dc.description.abstract | This article presents the design and validation of a questionnaire for mathematics teachers on their perceptions of their own teaching practices and motivational beliefs related to problem solving. We analyzed the responses of 549 teachers who completed the questionnaire. Psychometric analyses provided evidence of reliability and validity based on the internal structure. This is an original instrument because it connects the affective domain with teaching practices in problem solving. It may be useful for both the research and evaluation of professional development or innovative programs. Particularly, it allows the study of the relationships between motivational beliefs and teaching practices in mathematical problem solving. | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2351 | |
dc.subject | Problem solving | |
dc.subject | Motivational beliefs | |
dc.subject | Teaching practices | |
dc.subject | Questionnaire | |
dc.subject | Mathematics teachers | |
dc.title | Teaching practices, self-efficacy and value with regard to problem solving in mathematics: design and validation of a questionnaire | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | ENSENANZA DE LAS CIENCIAS | |
dc.identifier.doi | 10.5565/rev/ensciencias.2351 | |
dc.citation.volume | 36 | |
dc.citation.issue | 3 | |
dc.identifier.orcid | Cerda, Gamal/0000-0002-3662-4179 | |
dc.identifier.orcid | Perdomo-Diaz, Josefa/0000-0002-7098-1030 | |
dc.identifier.orcid | Saadati, Farzaneh/0000-0003-2362-2075 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.