Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Navarrete-Ulloa, JA | |
dc.contributor.author | Munoz-Rubke, F | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:55:16Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:55:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/759 | |
dc.description.abstract | Educational board games are a promising teaching method due to their low cost, playful, exploratory, and engaging nature. By drawing on analogical research, we created a game whose structure of spatial relationships mirrored the structure of rational numbers. We expected that children playing this game would improve their knowledge of fractions. We conducted a school intervention with an active control group and pretest-posttest assessments to evaluate our board game. Playing this game promoted the learning of fractions, even after controlling for nonverbal cognitive abilities. This low-cost educational game might help reduce the knowledge gap that separates less and more affluent children. | |
dc.description.sponsorship | Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) of the Chilean Government | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.1111/mbe.12335 | |
dc.title | Playing Board Games to Learn Rational Numbers: A Proof-of-Concept | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | MIND BRAIN AND EDUCATION | |
dc.identifier.doi | 10.1111/mbe.12335 | |
dc.citation.volume | 16 | |
dc.citation.issue | 4 | |
dc.identifier.orcid | Munoz-Rubke, Felipe/0000-0002-4466-6440 | |
dc.identifier.orcid | Navarrete-Ulloa, Jairo A./0000-0002-2785-2751 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.