Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Pérez, MPO | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:55:05Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:55:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/709 | |
dc.description.abstract | The purpose of this essay is to address the inclusion of children with disabilities in the educational system, integrating the contributions of the Social Systems Theory to observe this phenomenon. For this purpose, a theoretical review is made around Luhmann's proposal and current policies in education, which include special educational needs (SEN). The idea of this observation is to evaluate inclusion, beyond the ascription to any educational organization, and to include the distinctions and contributions from the systemic theory that could allow to approach the problem with another perspective. The above is framed within the contingency of social movements that aim at the inclusion of individuals in the different systems; discarding the selection based on economic, cultural, and other criteria. | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.5354/0719-0527.2022.68539 | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Disability | |
dc.subject | Social systems theory | |
dc.subject | Inclusion | |
dc.subject | Exclusion | |
dc.title | Observations from social systems theory to the educational inclusion of children with disabilities | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | REVISTA MAD-REVISTA DEL MAGISTER EN ANALISIS SISTEMICO APLICADO A LA SOCIEDAD | |
dc.identifier.doi | 10.5354/0719-0527.2022.68539 | |
dc.citation.issue | 46 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.