Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Ibaceta, I | |
dc.contributor.author | Ramos, M | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:54:09Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:54:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/376 | |
dc.description.abstract | The current article addresses the configuration of child language in the Papelucho series (Marcela Paz), by examining different literary-linguistic resources used by the author, we find an enunciative perspective that subverts the traditional conception of childhood linked to a limited linguistic ability. Conversely, child language is validated through a process of playful linguistic appropriation, participating in the linguistic adult sphere and straining it. We see a narrative voice that constantly blurs and transit between the semiotique and the symbolique language dimensions (Kristeva). This study contributes to the discussion about conceptions of childhood in literature, offering an approach focused on the analysis of an aesthetic singularisation of language, and based on a book series which is a milestone among the cultural production in Chile during the twentieth century. | |
dc.subject | children language fictions | |
dc.subject | Papelucho | |
dc.subject | Marcela Paz | |
dc.subject | concepts of childhood | |
dc.subject | twentieth century Chilean narratives | |
dc.title | Child language and childhood concept in marcela paz's papelucho series | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | REVISTA CHILENA DE LITERATURA | |
dc.citation.issue | 103 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.