Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Contreras, JM | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:54:02Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:54:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uoh.cl/handle/611/333 | |
dc.description.abstract | This work addresses the development of research competencies on teacher's own professional practices in Visual Arts. The use of Arts-based Research (ABR) methodology promotes the relationship between the role of the teacher and that of the artist and researcher. It also demands that initial teacher formation in Arts provide teachers with research tools so that their professional duties are enhanced and strengthened. In- and out-class research fosters both self-reflection and enquiry capacities about teacher's own pedagogical practices. In this regard, the use of ABR in a formal education context at the Hispanoamerican School in Santiago de Chile contributed indeed to fostering meaningful learning about teachers' and students' artistic experiences at school. | |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.22235/pe.v12i2.1839 | |
dc.subject | Arts-based Research | |
dc.subject | a/rt/ography | |
dc.subject | artistic education | |
dc.subject | teaching | |
dc.title | Arts-Based Research: An Analysis of its use and teaching experience at The Hispanoamerican School | |
dc.type | Artículo | |
uoh.revista | PAGINAS DE EDUCACION | |
dc.identifier.doi | 10.22235/pe.v12i2.1839 | |
dc.citation.volume | 12 | |
dc.citation.issue | 2 | |
dc.identifier.orcid | mela, jose/0000-0003-1192-4519 | |
uoh.indizacion | Web of Science |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
El Repositorio Académico de la Universidad de O'Higgins es una plataforma de difusión documental que recopila, respalda y difunde la producción científica y académica de nuestra casa de estudios. En su interfaz, se integran diferentes tipos de documentos, tales como, libros, artículos académicos, investigaciones, videos, entre otros, los cuales pueden ser difundidos y utilizados con fines académicos y de investigación.
Los recursos contenidos en el repositorio son de libre acceso en texto completo, a excepción de aquellos que por restricciones propias del Derecho de Autor o por petición expresa de la autoría principal, no pueden ser difundidos en la condición mencionada.